Hdpe Boru mu Pe100 Boru mu ? BORU MU BU ?

            Birgün oturup da BORU ile bir yazacağım aklıma gelmezdi. Ama öyle garip şeyler oldu ki ilginizi çekeceğini düşündüm. Şimdi sizde bu blog yazısını okuduğunuzda vay be diyeceğinize eminim.


            Olayın aslı bir rüya görmem ile başladı . Bizim evin arka bahçesinde bir dede buraya iyi bak bir şeyler ek dedi ben de tamam dedim gittim herşey var hazır ama sulama borusu yok. Aramaya çıkıyorum bir yerde Hdpe boru var pvc boru var anlamadım satıcı da fark yok zaten dedi aldım sonra baktım dede bahçeyi temizlemiş ayarlamış elimdeki boruları görünce en kaliteli boru Pe100 dedi. Tam şaşkınlık içindeydim ki uyandım. Olay bundan sonra başlıyor işte , uyanında merak ettim ,  bahçemi sulamak istesem ; HDPE boru , PVC Boru bir de son anda duyduğum Pe100 boru gibi isimleri olan boru çeşidi varmış. İnsanoğlu merakının peşinden gitmeli dedim .  Yaşadığımız köydeki bulunan birkaç yer var oraya gittim öncelikle . Hdpe dediğimde yüzüme bakışlarından anladım sonuca varamayacağımı o yüzden PVC nedir diye sormak gereksinimine bile ihtiyaç duymadım . İnternette ise o kadar bilgi yığını var ki bilmediği bir konuda insan o kadar teknik bilgi içerisinde boğulup kalıyor. Ertesi gün Aksaray merkeze doğru yola çıktım bu işin aslını öğreneceğim diyerekden . İnsan bir rüyanın peşine düşer mi bu kadar . Evet düşer .  Bir bilene danışmak gibisi var mı? Aksaray’da gittiğimde uğradığım ilk yerde yeterli olmasa da birkaç bilgiye ulaştım sonunda. Merakımı giderdim mi bilmiyorum . Ama arasında ne fark var niye her yerde farklı bilgiler var bilemiyorum. Pe100 ile HDPE aynı boru çeşidiymiş isim farkı dediler ama öyledir galiba.

             Bu yazıyı okuyanlar için de bana bilgi verebilecek birileri varsa eğer bana bilgi verebilecekleri her siteye bakmak isterim. Ben bu gidişle borucu bile olurum. :)

No comments:

Powered by Blogger.