Boru mu bu?


Boru Değil Kuzeyboru
J
Hayatımızın her anında yeni şeyler öğrenebiliyoruz gerekli ya da gereksiz. Önemsiz dediğimiz şeylerinde gün gelip işimize yarayacağı aklımıza gelmez tabi. Yinede siz öğrendiklerinizi bir kenara koyun gereksizse silersiniz gerekirse de o bilgileri çıkarır kullanırsınız.
Şimdi siz “Boru mu? Ne alaka.”diyeceksiniz.
Anlatıyım…
İş çıkışında arkadaşım aradı, arkadaşının evlilik yıl dönümü için sürpriz yapacaklarmış beni de çağırdı. Hiç kimseyi tanımıyorum, sessiz sakin kabuğuma çekilmişken ortam ısınıp bir sohbet, muhabbet başladı. Herkes ilgilendiği alanı anlatıyor fikir sahibi olanlar katılıyor falan.. Derkeeen konu boruya geldi. Kuzeyboru firmasından birisi bizi kısaca bilgilendirdi. Boru benim ilgi alanım dışında olduğu için önce pek dinlemedim ama konu sağlığa gelince dikkat kesildim. Sonuçta sağlık olmadan hiçbir şeyin anlamı yok. 
Boru ve sağlık mı?
“ Borularda bulunan kimyasalların suyla tepkimesi, borudan mikro organizma sızması, suyun kokusu, tadı, yapısı gibi birçok etkene sebeptir” dedi boru hakkında.
Sonra atık su borularının sızıntı yaptığını düşünsenize yeraltı içme sularına karıştığını, insan sağlığı için çok tehlikeli.
Daha sonra polietilen denilen hammaddeden üretilmiş pe100, koruge ve pvc borularından bahsetti. Bu borular birçok testten geçirilerek insan sağlığına zararı olmadığı kanısına varılmış.
O yüzden artık asbest çelik boru ve beton boruların kullanımı sonlandırılarak insan sağlığına katkı sağlanmış.
İşte bu yüzden bizde döndük dedik ki:

“ Bu boru değil KUZEYBORU” J

No comments:

Powered by Blogger.