BALTIKLARIN İNCİSİ RİGA

Daugava-2015


Aylar önce yapmış oldugum bir gezi sonucunda , seyehatimden döndükten hemen sonra bilgisayarımı açıp birşeyler karalamak istedim.
Üç Baltık ülkesinden biri olan Letonya nın  başkenti Riga !
 E bilirsiniz, işi plastik sektöründe olan biri için , bu şehrin altyapısında hangi borular kullanılıyor , ve borular buraya hangi ülkeden geliyor diye merak etmeden duramadım.

size biraz  Riga 'nın ortasından geçen ve Baltık Denizi'ne dökülen Letonyanın en büyük Nehri daugavadan bahsetmek istiyorum.
 Rusya'daki Valdai tepelerinden doğar, Beyaz Rusya ve Letonya'dan geçerek Baltık denizinde Riga Körfezi'ne dökülür. Ve nehrin üzerinde tam 3 tane de baraj kurulu. Yani demem o ki , çok ilginç bir serüveni oldugu kadar bir o kadar da şehrin tam ortasından geçmesi açısından bir çok problemi de ortaya çıkartabilir.

Bunlar bir tanesi ; yazın donup buz tutan bu nehir bahar ayları geldiğinde , karların eriyecek olmasından mütevellit taşma sorunu yaşayabilir. Her ne kadar araştırmalarımda yaz aylarında kuraklık açığa çıksada , karların ilk eridiği zamanlarda nehirin taşması da an meselesi.
Fakat Daugavanın yine en büyük sorunu kirlilik!  Daugava Nehri (önemli oranda kirli akışıyla) Sovyet kolektif tarım dönemi ve hidroelektrik enerji projelerinin çevresel bozulmaya etkisinin görüldüğü bir nehirdir.
Bunun içinse hem kirlilik hem de taşma sorunu üzere ; Koruge Boruların kullanılması uygun olucaktır.
Bir boru pazarlamacısı olarak da birden aklıma şu geliyor, neden borularımız Letonya’da kullanılmasın?

Türkiye’ye döndükten sonra hemen araştırmalara başlıyorum. Boru Sektöründe  Almanya’dan sonra 2. Sırada olan Türkiye için ,kaçınılmaz bir Pazar Letonya.
Arkadasım Ivan’dan da bu konuda yardım istiyorum bu konuda Kuzey Boru’nun Koruge Borularının  Letonya’da kullanılması için yardım edeceğini adeta hem güzel bir ticaret, hem de arada nacizane bir işbirliği çıkartabileceğini düşünüyoruz.

Uzun görüşmeler neticesinde de Daugava Nehrinin kirliliğini ortadan kaldırmak adına , Koruge borularımızı nihayet Letonya’ya tanıttık.
Böylecek 800 milimetrelik 792 metre Koruge borumuzun ihracatını KuzeyBoru olarak ilk kez Letonya’ya gerçekleştirdik.

Umarım bu devam edecek olan işbirliğimiz için bir başlangıç olur.
 Saygılarımla

No comments:

Powered by Blogger.